EERSTE EDITIE ROGER THAT E-MAGAZINE

De eerste editie van het Roger That E-Magazine is uitgekomen. Hieronder lees je de eerste pagina's. Geef je op en ontvang de volledige E-Magazine.
 
Jouw e-mailadres:

 

DE SPONSOR VIERDAAGSE WAS EEN GROOT SUCCES!


De vierdaagse zit er op! Karin en Raymond passeerden vrijdagmiddag Via Gladiola en net als alle andere dagen waren er – ondanks het zeer warme weer – geen fysieke problemen. Integendeel, het was zoals ze zelf vertelden, ‘gemakkelijk om mee te gaan in de flow van dit spektakel’.
 
Mede namens Karin en Raymond Courbois, Annette en Paul Thijssen en de vrijwilligers achter de Rogier Hulst Foundation wil ik jullie hartelijk bedanken. Niet alleen voor het prachtige bedrag dat bij elkaar is gebracht (zie foto), maar ook voor de positieve en hartverwarmende reacties op de actie van Karin en Raymond en de suggesties voor de Rogier Hulst Foundation.
 
Tot 31 augustus kan er nog gedoneerd worden….
https://www.devierdaagsesponsorloop.nl/s/p/?q=karin+courbois
 

ZELFMOORD ONDER TIENERS GESTEGEN

Het aantal tieners dat vorig jaar zelfmoord pleegde is enorm gestegen in vergelijking met voorgaande jaren. Suïcidale gedachten zijn goed te behandelen, aldus psychiater Jan Mokkenstorm. "Maar dan moet je er wel van weten en ze serieus nemen."
 
Lees het hele artikel op de website van de NRC

IK LOOP VOOR DE ROGIER HULST FOUNDATION

Een geweldig initiatief van lieve vrienden van mede Lotgenoten Paul Thijssen en Annette Thijssen-Duerinckx. Raymond en Karin Courbois lopen voor de Rogier Hulst Foundation tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Hoe mooi is dat. Al het geld wat ze bij elkaar lopen is voor onze Foundation. Wij wensen hun enorm veel wandelplezier. HELP MEE en DRAAG BIJ om dit tot een groot succes te maken. Delen is lief!
 
https://www.devierdaagsesponsorloop.nl/wandelaars/karin-courbois/d7f4d7e0-9717-4559-a4db-59e34a690709

HERKOMST LOGO ROGIER HULST FOUNDATION

Het logo van Rogier was zijn trots. Hoe mooi zou het zijn als wij zijn vormen in ons logo kunnen gebruiken. Hierdoor stralen we eenheid uit en de vormen smelten in elkaar over. Samen met de talentvolle Ruud Winder van Bureau Gras zijn we gaan brainstormen. Als je al gaat kijken hoeveel verschillende vormen er al in Rogiers logo zitten is al fantastisch. We zijn gaan bouwen met een zeer goed resultaat. Rogier zou vast en zeker trots zijn op het resultaat.
 
De strakke opzet qua layout van de Rogier Hulst Foundation is open, verbindend en flexibel. Ook andere samenstellingen qua richtingen is mogelijk, waardoor er nog eindeloos mee gespeeld kan gaan worden. Ons motto wordt zo krachtig neergezet ‘Samen delen, Samen helen.
 
Ons officiële logo staat tussen de bouwstenen in, waardoor de daden van de organisatie belangrijker worden dan de organisatie zelf, een mooie bescheiden plek waarmee het direct de eenheid uitstraalt en de juiste ruimte laat voor het totaal.
 
Deze week is onze officiële logo gelanceerd. Mede ook om het logo overal hetzelfde te maken om RHF merk eenduidig neer te zetten.

VERSLAG VAN ONZE BRAINSTORMOCHTEND OP DONDERDAG 31 MEI

Voorbereiding bijeenkomst Arkin en Slachtofferhulp NL


Bijeenkomst in A’dam. Geneesheer directeur wil graag inbreng van een klankbordgroep, in het bijzonder van de doelgroep 15-25 jarigen.
 
Insteek:
 
A. Preventie.
- Hoe kan het dat deze groep niet is meegenomen in de aanloop naar en de agenda van de conferentie?
Wat kunnen we verbeteren, op moment dat de 15-25 jarigen in het ‘circuit’ bekend zijn?
- Wij kunnen reflecteren op ideeen en preventieprojecten
- Via de contacten met lotgenoten kunnen wij allerlei vragen die er zijn over de problematiek van de 15-25 jarigen beantwoorden.
- Over kop huizen uit Belgie is prachtig voorbeeld van hoe preventive zou kunnen werken; strategie zou kunnen zijn om Arkin te verleiden ‘ Over Kop’ verder te verkennen en te bezien of dit kansrijk/toepasbaar is in Nederland. Met oog voor cultuurverschillen.
 
B. Nazorg: Wat bieden we aan nabestaanden?
Antwoord op vragen van nabestaanden; zij moeten niet met vragen blijven zitten, omdat dit de verwerking van het verlies schaadt .
Wat is er in de behandeling naar voren gekomen? Wat is er gebeurd? Etc.
Of er wel of niet antwoorden op vragen van nabestaanden komen, zou niet afhankelijk moeten zijn van de wet, of de arts in kwestie, het zou een recht moeten zijn om de informatie te kunnen krijgen;
 
 
Datum: 8 juni 2018, 13.00 – 16.00 uur.
Adres: Mentrum Kliniek, Eerste Constantijn Huygens Huygensstraat 38, Ruimte 602, zaal 2.
Delegatie: Astrid, Toon, Jack en August.
 
 

Over Kop Huizen (good practice uit Belgie, dit is precies wat Astrid met de Rogier Hulst Foudation voor ogen heeft)


Vragen
1. Hoe werkt het?
De problemen van de jeugd zijn immers zo divers? Hoe wordt laagdrempeligheid gecombineerd met professionaliteit (om de zware gevallen te herkennen).
2. Wie vinden jullie via welke ‘ingang’ (huis, website, vragen).
3. Hoe wordt bekendheid gegeven aan dit initiatief, om de vindbaarheid door jongeren maximal te doen zijn?
Hoe vinden jullie ook degenen die niet naar het over kop huis komen?
4. Wat kost het (huisvesting en 24/7 bezetting lijken kostbaar)?
5. Waar komen de middelen vandaan?
6. Hoe worden jongeren en andere vrijwilligers geworven en opgeleid?
7. Welke belangrijke lessen zijn er geleerd in de afgelopen jaren? Successen, Valkuilen).
 
 
Slachtofferhulp Nederland
Donderdag 8 juni. 09.00 uur tot 12.00 uur
In de driehoek. Willemsplantsoen.
Delegatie: Astrid, Toon.
 
- Politie zou Slachtofferhulp Nederland moeten inseinen. Zij nemen vervolgens contact op en bieden mogelijkheid van hulp/ondersteuning/info aan
- Op Lotgenotenbijeenkomsten wijzen als mogelijkheid om verlies te verwerken.
- Overige informatie aanbieden/op mogelijkheden wijzen van ondersteuning (huisarts, rouwtherapeuten, etc.) bij rouwverwerking (informatiewijzer)
- Coordinatie van hulpverleners door Slachtofferhulp Nederland (om te voorkomen dat nabestaanden door meerdere organisaties worden benaderd).
 
 
Algemeen: Hoe beter bekendmaken dat er landelijke lotgenotenbijeenkomst is?
 
- Via grote partijen als Monuta, Dela (ook al hebben die zelf bijeenkomsten) .
- Huisartsen
- Ziekenhuizen
- Sociale Media
- Folderen en flyeren voor doelgroepen (ouders) die anders niet te bereiken zijn.